2 Eylül 2014 Salı

Çiçek açtık!

Su sümbülü ile tanışmam eşimin akvaryum sevdasına tutulması ile oldu. 
Bitki akvaryumu kurma hevesiyle birçok bitki aldı. Gerçi sonrasında olay bitki çeşidinin yanında hafiften balıklara da sıçradı:)


Resimde göründüğü gibi sevimli bir bitki su sümbülü; akvaryuma yerleştirdiğinizde de çok güzel bir görüntüsü oluyor.


Su sümbülü çabuk çoğalan bir bitki, güneşi seviyor. Süs havuzlarında da tercih ediliyor. Apartman dairesinde yaşayınca süs havuzu bizim için hayal oluyor tabi ama balkonda büyük saksıların içinde de gayet güzel yetiştirebildik. 


Ve bugün emeğimizin bize dönüşü harika oldu. Su sümbüllerimiz çiçek açtı.



Hafif güzel bir kokusu da var çiçeklerin.



Şimdi annemlere verdiklerimizi bekliyoruz.
 Bakalım onlar ne zaman çiçeklenecekler.





8 yorum:

  1. Çok güzelmiş su sümbülü, mor mor ...ilk kez görüyorum:)
    sevgiler Ayça'm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet rengi de çok güzel, tam benlik; mor mor:) Eğer yetiştirmek istersen sana yollarım Müjde Abla.

      Sil
  2. Ayçacığım sayende bir çiçekle daha tanıştım. Çok güzel ve zarif. Öğrenmenin yaşı yok derler, gerçekten öyleymiş. Emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bitkiler konusunda böyle gelişmeler olunca çok seviniyorum. Balkonumuzda -aslında minik bahçe mi desem- bir de kumkuatımız var. Geçen sene çokça meyve vermişti, bu sene de üzerinde bayağı birşey var. Olgunlaşınca onları da paylaşırım.

      Sil
  3. Bende ilk kez gördüm :)
    Çok güzeller ama benim cesaretim olmaz böyle çiçek yetiştirmeye çiçeğin solduğunu daha doğrusu kuruduğunu bile 1 ay sonra fark ettim :))
    O yüzden helal olsun diyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şeyma'cığım. Kolay birşey aslında çiçek bakmak, ağlayıp sızlayıp eteğine yapışmıyor:)

      Sil
  4. Çook güzel ♥ Ben bitki akvaryumu olayını hiç bilmezdim açıkçası... Hep balıklısı gelir akıllara ama şimdi Googla'dan arayınca çooook güzel bir olay olduğunu keşfettim sayende :) Ben bu konuyu bir araştırayım, en azından güneş almayan ve kedilerin azmiyle yaşayamayan çiçekler yerine eve bir yeşillik katabilirim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternette çok güzel örnekleri var gerçekten. Denemekten zarar gelmez:P..Bir sonraki yazımda bizim akvaryumu anlatacağım. Nereden yola çıktığımızı ve nerelere vardığımızı:)

      Sil